Ετικέτες

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναγνώστες

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Τι κι αν σκοτώνονται λεφτά να βγάλουμε


Η Κορίνθου-Πατρών είναι ίσως ο πιο επικίνδυνος άξονας του εθνικού οδικού δικτύου, όμως με ευθύνη της πολιτείας και των εργολάβων εξακολουθεί να αποτελεί ένα δρόμο με τεράστια προβλήματα.
Τι κι αν σκοτώνονται λεφτά να βγάλουμε
Οι οδηγοί καλούνται να κάνουν συνεχώς ζιγκ ζαγκ, κινούμενοι σε μία λωρίδα κατεύθυνσης με μίνι εργοτάξια να ξεπηδούν μπροστά τους, και έναν δρόμο με ακατάλληλο οδόστρωμα που περισσότερο φέρνει σε επαρχιακή οδό παρά σε εθνικό δρόμο.
Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη κατάσταση, δεν εμποδίζει τους κατασκευαστές-εργολάβους, να εισπράττουν διόδια, τα οποία μάλιστα είναι και «τσιμπημένα».
Η σύμβαση παραχώρησης για την ανακατασκευή του δρόμου υπογράφτηκε πριν από μερικά χρόνια, οι καθυστερήσεις όμως στις απαλλοτριώσεις, στις αρχαιολογικές ανασκαφές και στην μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας έχουν καθυστερήσει την πρόοδο του έργου.
Η Ολυμπία Οδός που έχει αναλάβει να κατασκευάσει το έργο με την προοπτική να γίνει αυτοκινητόδρομος, πριν από λίγο καιρό, παραδέχτηκε ότι οι εργασίες προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς και με μικρά εργοτάξια καθώς δεν έχουν παραδοθεί ακόμη ενιαίοι χώροι για να μπορέσει το έργο να ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς.
Υπολογίζεται ότι τα πρώτα τμήματα της Αθηνών -Πατρών θα αρχίσουν να παραδίδονται σε περίπου δύο χρόνια, αλλά παραμένει αδιευκρίνιστο ποιος θα είναι ο σχεδιασμός για περίπου 20 χιλιόμετρα που με απόφαση της Κομισιόν και του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν εξαιρεθεί από την χάραξη του έργου στην περιοχή της Ηλείας, μετά από προσφυγές κατοίκων και φορέων της περιοχής.
Δρόμος «Φονιάς»
Σε αυτό το τμήμα συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, ειδικά από το 88ο έως το 145ο χιλιόμετρο (περιοχή Δερβένι), καθώς και στο 194ο χιλιόμετρο, κοντά στο Αίγιο. Αυτό συμβαίνει, λόγω κυρίως της μιάμισης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, της έλλειψης διαχωριστικής νησίδας, της έλλειψης φωτισμού και της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων. Κάθε χρόνο σε αυτό το τμήμα γίνονται περίπου 180 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 60 νεκρούς κατά προσέγγιση.
Τα στοιχεία της Τροχαίας
Μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά αύξηση του συνολικού αριθμού των τροχαίων συμβάντων, έδειξαν οι στατιστικές της Τροχαίας.
Σύμφωνα με τους αριθμούς, ο περσινός στόχος να μειωθούν κατά 100 σε σχέση με το 2009 (συνολικώς 1463) οι νεκροί σε τροχαία, επιτεύχθηκε και ξεπεράστηκε, αφού η μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ήταν κατά 183, ωστόσο ήταν αυξημένοι κατά 5% οι σοβαροί τραυματισμοί και κατά 2% οι ελαφροί. Το πρώτο δίμηνο του 2011 οι νεκροί είναι 119 έναντι 152 της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.
Πάντως όπως σημειώνεται και από την επίσημη έκθεση του διοικητή της Τροχαίας το μεγαλύτερο μέρος των 58 θανατηφόρων τροχαίων σε εθνικό δίκτυο, συνέβησαν στην Κορίνθου- Πατρών.
Καλό θα είναι λοιπόν η κυβέρνηση να καταλάβει πως δεν αντέχουμε να πληρώνουμε για έναν δρόμο, καρμανιόλα. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε τη γνωστή ιστορία-περιστατικό με τον οδηγό της φόρμουλα 1 Mark Weber που είχε έρθει το 2007 για επίδειξη στη γέφυρα Ρίου-Αντιρίου και μετά την εμπειρία του στην "Ε.Ο Κορίνθου-Πατρών" απαίτησε να επιστρέψει στην Αθήνα με ελικόπτερο, αφού θεώρησε τον δρόμο πολύ επικίνδυνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: